در اینستاگرام شما میتوانید انواع محتوای تصویری، ویدئویی و اینفوگرافیک منتشر کنید. یعنی برای انتشار یک محتوای متنی باید از یک محتوای بصری نیز استفاده کنید. همچنین، بهتر است که از سوالات یا CTA (Call to Action) در انتهای کپشنها استفاده کنید تا کاربران را به تعامل بیشتر با پستهای خود تشویق کنید.
همان طور که در قسمت بالا گفتیم شما میتوانید سه نوع محتوای متن، عکس و ویدئو در اینستاگرام منتشر کنید. در این بین چه عکس، چه ویدیو، چه عکس نوشته و چه هر نوع محتوای دیگری منتشر میکنید، باید کیفیت آن را در حد عالی نگاه دارید. اگر در ارائه محتوای خود در اینستاگرام از عکس نوشتههای گرافیکی و جذاب استفاده میکنید، به یاد داشته باشید هرگز از یک قالب یکسان برای طراحی این تصاویر استفاده نکنید. این تفاوتها به این علت است که هر شبکه اجتماعی هویت مخصوص به خود را دارد و محتوا سازی و بازاریابی محتوایی باید با توجه به هویت آن شبکه اجتماعی صورت گیرد.
یکی از مزیت های اصلی اینستاگرام تاکید بر محتوای بصری اعم از تصاویر، گرافیک و انیمیشن در کنار متن است. این به ویژه برای مشاغل مفید است، زیرا پست های دارای تصاویر بصری 650٪ بیشتر از پست های متنی ساده تعامل دارند. برای اینکه پست شما بیشتر دیده شود در زیر پست از هشتک های مرزتبط با پست خود استفاده کنید.
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بهصورت خلاقانه
در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامهریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت میرسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پستهای لحظه آخری میشوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا میگذارند.
داشتن نظم و انسجام در تولید محتوا به شما کمک میکند تا بتوانید دنبالکنندگان خود را افزایش دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل استراتژی محتوا در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید کسبوکارتان را با استفاده از اینستاگرام رونق دهید. پیش از دانستن استراتژی محتوا در اینستاگرام ، ابتدا باید با مفهوم استراتژی اینستاگرام آشنا شوید. بدون تدوین هدفمند استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، جذب مخاطب و افزایش تعامل امکان پذیر نخواهد بود.
باید بدانید که مخاطبان شما چه نیازها، مشکلات و علایقی دارند و محتوای خود را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید. این کار موجب میشود که محتوای شما برای مخاطبان جذابتر و کاربردیتر باشد. در صفحه «آموزش تولید محتوای ویدیویی» ما میتوانید کلی آموزش رایگان و کاربردی ساخت و ادیت ویدیوهای اینستاگرام (صدا، تصویر، حذف پرده سبز و ...) را یاد بگیرید. به مرور زمان با توجه به این دیتاها شما میتوانید نقطههای شکست و موفقیت خود را پیدا کنید و براساس آن برنامه ریزی {سئو مگ|} دقیق داشته باشید و همیشه تاثیرگذار باشید.
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و به هر چیزی که در آن به اشتراک گذاشته میشود، محتوا میگویند. حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشتهای را در آن بگذارید، تولید محتوا کردهاید. سپس روی برخی از پستهای برتر ضربه بزنید تا ببینید از کدام هشتگ استفاده میکنند. از طرف دیگر، میتوانید از برنامههایی دیگر برای شناسایی هشتگهای پرطرفدار و ارزیابی ویروسی بودن در طول زمان استفاده کنید.
اینستاگرام با داشتن دو میلیارد کاربر فعال ماهانه، بهعنوان یکی از اصلیترین ابزارهای ارتباط با مخاطبان در دنیای دیجیتال، اهمیت ویژهای پیدا کرده است. از آنجا که این پلتفرم بصری است، کسبوکارها میتوانند با تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد، برند خود را به شیوهای خلاقانه و موثر به مخاطبان معرفی کنند. اینستاگرام نهتنها یک پلتفرم برای اشتراکگذاری عکس و ویدئو است، بلکه مکانی برای برقراری تعاملات نزدیک بین برندها و کاربران میباشد. بیش از ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند و به گفته کارشناسان، بیش از ۶۰ درصد کاربران از این پلتفرم برای کشف محصولات جدید استفاده میکنند.
- {
- یا اگر ویدویی برای کانال آپارات یا یوتیوب خود ساختید، قسمتی از آن را به عنوان یک پست اینستاگرامی استفاده کنید.
- |}
- پلنولی یک ابزار مدیریت محتوا است که به شما کمک میکند پستها و استوریهای خود را زمانبندی و برنامهریزی کنید.
- اینستاگرام برای بسیاری از کاربران تنها یک شبکه اجتماعی برای سرگرمی است!
- {
- در حال حاضر اکثر تولیدکنندههای محتوا در اینستاگرام، برای ادیت یا ایجاد پستهای خود از برنامههای موبایلشان استفاده میکنند.
- |}
- انتشار محتواهای وبسایت یا اطلاعرسانی درباره پستّهای جدید وبسایت، تعامل مخاطب با شما را هم در محیط اینستاگرام و هم در بحث سایت و سئو بالا میبرد.
- {
- به طور کلی، برای حسابهای کوچک بهتر است چند بار در روز منتشر شوند، در حالی که برای حسابهای بزرگ با ۲۵۰ هزار فالوور یا بیشتر بهتر است حدود یک بار در هفته پست پست کنید.
- |}
سعی کنید یک هشتگ منحصر به فرد برای صفحه خود بسازید و مثلا در یک روز مشخص از هفته محتوایی متناسب با آن هشتگ در صفحه خود منتشر کنید. این کار احتمالا به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی میکند. جذب مخاطب باارزشی که در نهایت با پرسونای برند شما همراستا باشد، یک ارزشآفرینی دو طرفه خواهد بود. چرا که کاربران زیادی میتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آنها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده میکنند. به طور کلی به اطلاعات طبقهبندی شده در قالب فیلم، عکس، متن و… که پیامی را به مخاطب منتقل میکند، محتوا میگوییم.
همچنین، اعلام برندگان بهصورت شفاف و عمومی میتواند اعتماد کاربران را افزایش دهد. ایجاد تقویم محتوا اینستاگرام در کنار تدوین استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام کمک میکند تا بتوانید با اهداف بازاریابی خود هماهنگ شوید. همچنین، میتوانید کمپینها یا رویدادهای خاصی را در تقویم محتوایی خود بگنجانید. تا مطمئن شوید حضورتان در اینستاگرام، شما را به اهداف تجاریتان نزدیک میکند.
به همین دلیل یکی از کارهای رایجی که باعث دیده شدن محتوای شما نزد کاربران اینستاگرام میشود، همکاری با آنها است. معرفی پیجهای مختلف در هر زمینهای توسط محبوب ترین اینفلوئنسر ها در اینستاگرام، سیل فالوورهای جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تحلیل دادههای صفحه و بررسی بازخوردها به شما کمک میکند تا استراتژیهای خود را بهبود دهید. از ابزارهای مدیریتی و زمانبندی محتوا هم برای افزایش بهرهوری استفاده کنید. با تمرکز بر خلاقیت و ارزشآفرینی، میتوانید صفحهای موفق و پر تعامل بسازید.
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، اولین قدم رشد پیج
چیزی که به تازگی رایج شده این است که مدیر صفحه یک قالب مشخص گرافیکی را طراحی کرده و تمام متونی که قصد دارد به کاربر بگوید را در این قالب قرار میدهد. ما برای این می گوییم از قالب تکراری استفاده نکنید چون این کار باعث میشود که مخاطب بعد از مدتی توجه خود را نسبت به آن تصویر از دست داده و در نتیجه محتوای شما را دنبال نکند. یکی از روشهای اثربخش برای دیده شدن در اینستاگرام، همکاری با برندها یا افراد تأثیرگذار است. با این کار میتوانید به جامعهای از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که پیشتر با آنها آشنا نبودید.
آموزشگاه دارکوب دوره اینستاگرام را با فیمت بسیار مناسب برگذار می کنم. برگزاری مسابقات و هدایا راه های عالی برای به دست آوردن فالوور و تعامل هستند. شما می توانید به مخاطبان دست نخورده خود دسترسی پیدا کنید و با مخاطبان موجود ارتباط برقرار کنید. شخصیت کاربر می تواند “سارا، دختر 7 ساله ای که عاشق بازی با عروسک ها و لباس پوشیدن آنهاست” باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، برنامه اینستاگرام را باز کنید، روی داشبورد Insights ضربه بزنید و Total Followers را انتخاب کنید. میتوانید تفکیکها را بر اساس جنسیت، محدوده سنی، شهر و کشور مشاهده کنید و تصویر کاملی از جمعیتشناسی حساب خود ارائه دهید. تحلیل بازار هدف و شناخت مخاطبان از مهمترین مراحل در ایجاد هر استراتژی بازاریابی موفق است. این فرآیند به شما کمک میکند تا نیازها، علاقهمندیها و رفتارهای مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که با آنها هماهنگ باشد. روش انجام کار به این صورت خواهد بود که شما محتوای اصلی را در هاب (وب سایت) انتشار میدهید و پس از آن برای ترویج و جذب مخاطب از این محتوا در شبکه اجتماعی خود استفاده میکنید.
UGC چیست؟ توضیح کامل محتوای UGC و بررسی ۴ کمپین تبلیغاتی موفق UGC
در واقع، این نوع محتوا ممکن است حتی از تصاویر و ویدیوهایی که تیم شما تولید میکند مؤثرتر باشد. برای بسیاری از مصرفکنندگان، UGC نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها دارد. این بدان معناست که افزودن UGC به استراتژی محتوای شما میتواند نتایج اینستاگرام مگ سئو شما را کاملاً متحول کند. اکانت اینستاگرامی که دارای سبک گرافیکی منحصر به فردی است از عکسها گرفته تا فیلمها و حلقهها، همه محتواها دارای رنگهای برجسته و فونتهای مارک هستند.
یا اگر تم شطرنجی را برای صفحه اینستاگرامتان انتخاب کردهاید، دقت کنید محتواها را طوری بچینید که این تم را بهم نزند. کدهای تخفیف و حراجهای استثنایی از جمله محتواهایی هستند که به مخاطبان شما حس خاص بودن را القا میکنند؛ چرا که زودتر از سایرین از تخفیفها و فرصتهای خرید ویژه مطلع میشوند. میتوانید برای تاثیر بیشتر، کد تخفیف مخصوص فالوورهای اینستاگرامی تعریف کنید. تعریف کردن گزینههایی مانند «ارسال رایگان برای فالوورهای اینستاگرام»، «محصول ایکس به عنوان اشانتیون برای شما» و … میتوانند افراد را بیشتر به خرید کردن از شما ترغیب کنند.
همکاری با اینفلوئنسرها یکی از این روشهای تبلیغاتی است و پلتفرم تبلیغات جریان، پلی برای ارتباط سریعتر با این افراد محسوب میشود. انتخاب موضوع و ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بر اساس نیازها، علایق و چالشهای مخاطبان هدف شما باشد تا بتوانید محتوایی ارزشمند ارائه دهید. در این مقاله با اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام مانند اپلیکیشن برای ویرایش عکس و ویدئو، اپلیکیشن برای ویرایش محتوای متنی و صوتی و اپلیکیشن تولید محتوا استوری اینستاگرام آشنا شدیم. همچنین پرکاربرد ترین نرم افزار های حرفه ای کامپیوتری برای تولید محتوا اینستاگرام را نام بردیم. در ادامه ایده تولید محتوا برای پیج لباس کودک و تولید محتوا پوشاک زنانه را بررسی کردیم. پس اگر میخواهید یک کسبوکار اینترنتی مثل فروش آنلاین پوشاک را شروع کنید و به درآمد بالایی از کسب و کارتان برسید، این مقاله کمکتان خواهد کرد.
امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه بسیار سریعتر برای صفحات خود مخاطب جذب میکنند. شما هم میتوانید با افرادی که دنبال کنندههای بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریعتر رشد کنید. تولید محتوا در این پلتفرم شامل خلق عکس، ویدیو، صوت و متن میشود که باید با هدف و برنامهریزی دقیق انجام شود تا نه تنها مخاطبان را به صفحه شما جذب کند بلکه به ارتقای بیزینس شما نیز کمک کند.
تقویم دیواری و رومیزی اختصاصی با طراحی منحصربهفرد 1404
برای تولید محتوا در اینستاگرام علاوه بر محتوای متنی، نیاز زیادی به محتواهای بصری دارید. در نتیجه باید کمی کار با نرمافزارهای گرافیکی را یاد بگیرید یا از برنامهها و اپلیکیشنهای مخصوص تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده کنید. اگر به اندازه کافی مورد توجه مخاطبان خود باشید، احتمالا آنها نیز درباره شما محتواهای مختلفی را تولید میکنند. چه محتوایی بهتر از بازنشر صحبتهای آنها؟ با انجام این کار هم ارتباط نزدیکتری با مخاطبانتان برقرار میکنید و هم باکمترین هزینه ممکن، یک محتوا از دل مخاطبان خود به دست آوردید. سعی کنید گاهی اوقات از محتوای اختصاصی دیگر شبکههای اجتماعیتان نیز استفاده کنید. برای یافتن ایده تولید محتوا در اینستاگرام ، حواستان به انواع ترندهای روز دنیا نیز باشد.
برای انجام صحیح این کار، خدمات تولید محتوا اینستاگرام آژانس لین را به شما پیشنهاد میکنیم. برای مثال، صفحاتی که مهارتهای کاربردی مانند گردشگری، روانشناسی، آشپزی، اطلاعات مهم، زبانآموزی یا تکنیکهای خلاقیت را آموزش میدهند، توانستهاند جامعه وفاداری از مخاطبان بسازند. تولید محتوا در اینستاگرام بهصورت خلاقانه و موثر به شما کمک میکند تا پیام خود را به بهترین شکل به مخاطبان منتقل کنید و ارتباطی پایدار و جذاب با آنها بسازید. حالا که اهمیت داشتن یک استراتژی مؤثر تولید محتوای اینستاگرام را ثابت کردیم، وقت آن است تا با طی کردن مراحل زیر بهترین استراتژی را تدوین کرده و اینستاگرام را به پلتفرمی برای رونق کسبوکارمان تبدیل کنیم.
ایده تولید محتوا برای پیج لباس کودک
اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرارگیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام با وجود استوریها، هشتگها و تبلیغات و ویدئوهای زنده، توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب می شود. طراحی استوری اینستاگرام و طراحی پست های باکیفیت تاثیر زیادی در میزان رشد کسب و کارها دارد. کسبوکارهای اینترنتی موجب شده اند تا بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی مانند اینستاگرام به تولید محصولات پرداخته و آن را به فروش برسانند.
همانطور که مخاطبان کسبوکارهای مختلف فرق دارند، مخاطبان صفحات اینستاگرام نیز متفاوت هستند! تولید محتوا در اینستاگرام باید بر اساس ویژگیهای مخاطبان باشد تا نظر آنها را جلب کنید. شناخت مخاطبان اینستاگرام به شما کمک میکند تا در تولید یک تصویر یا ویدئو شخصیت آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال مخاطبان یک صفحه فیلم با مخاطبان یک صفحه مربوط به شرکت طراحی سایت متفاوت هستند؛ مخاطبان صفحه فیلم میتواند از بازه سنی کودکان تا بزرگسالان را شامل شود!
توضیحات اضافه را برای ادامه کپشن نگهدارید تا مخاطب ترقیب شود و دکمه «more» یا «بیشتر بخوانید» را فشار دهد. این کار صفحه شما را سازماندهی میکند و در ذهن مخاطب جایی برای خود پیدا میکنید. در حدی که مخاطب بعد از مدتی، چشم بسته میفهمد فلان پست، متعلق به صفحه شماست. با استفاده از اپلیکیشن Puzzle Star، میتوانید پستهای خود را طوری طراحی کنید که در کنارهم از همیشه زیباتر به نظر برسند و یک ترکیب زیبایی را حفظ کنند. مخاطب باید برای باقیماندن در صفحه شما، یک دلیل قانعکننده داشته باشد که این دلیل معمولاً شوق دیدن محتوا خلاقانۀ بعدی شماست.
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ۲۳ ایده جذاب
مشارکت برند همچنین می تواند راهی قدرتمند برای گسترش دسترسی شما و افزایش محتوای شما باشد. برای تولید محتوا، میزبانی هدایا یا اجرای کمپین های مشترک با برندهای مکمل شریک شوید. این همکاریها میتواند برند شما را به مخاطبان جدید معرفی کند و محتوای تازه و جذابی را برای فید شما فراهم کند. ایده «بهترین زمان» برای پست کردن در اینستاگرام ارزش دارد، اما هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد.
۵. تعامل و مشارکت کاربران را فراموش نکنید
متنی که مینویسید را باید چندین و چند بار چک کنید؛ مخصوصاً اگر طولانی باشد و جنبه آموزشی هم داشته باشد.توجه کنید که هر کلمهای که مینویسید، هدفتان را به مخاطب برساند. اگر میبینید که یک سری حرفها مشخصاً اضافهاند، میتوانید آنها را حذف کنید. سبک عکسهایتان چگونه است؟ لحن کپشنهایتان چطور است؟ از ایموجی استفاده میکنید؟ چه هشتگهایی زیر پستهایتان میگذارید؟ جواب این سوالها را که پیدا کردید، استایل پیجتان مشخص میشود.
همچنان میتوانید محتوای ترکیبی را در تقویم رسانههای اجتماعی خود ارسال کنید تا کاربران اینستاگرام از دیدن آن خسته نشوند. عکس های با کیفیت بالا و چشم نواز می توانند توجه را جلب کنند و پیام برند شما را به طور موثر منتقل کنند. عکسها چه عکسهای محصول، چه تصاویر سبک زندگی یا عکسهای پشت صحنه، باید از نظر بصری جذاب و مطابق با زیباییشناسی برند شما باشند. فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم.
تدوین استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام در ۸ مرحله
همچنین برای مدیریت تصمیماتتان میتوانید از ابزارهایی مثل تسکولو، Trello و Asana استفاده کنید. انتخاب با خودتان است که از تقویم کاغذی استفاده کنید یا از ابزارهای بالا کمک بگیرید.هر روشی که برای تقویم خود انتخاب میکنید تفاوتی ندارد اصل کار بر یکرویه است که به توضیح آن خواهیم پرداخت. شما میتوانید ازآنچه پشت دوربین شما اتفاق میافتد و مخاطبان قادر به دیدن آنها نیستند محتوای تصویری یا متنی تولید کنید. میتوانید یک محتوا باعنوان ” جواب به سؤالات پرتکرار ” بسازید و یا از باکسهای پرسش ویا نظرسنجی در اینستاگرام استفاده کنید و مستقیماً با کاربران در ارتباط باشید. هزینه تولید محتوا همانطور که گفته شد از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است ولی اگر بخواهیم محدودهای برای آن در نظر بگیریم از ۱ میلیون شروع و تا حدود پنج میلیون و یا بیشتر افزایش مییابد. ما توضیحات بالا روش محتوا نوسی و نکات محتوا گذاری را آموزش دادیم و می توانید با خواندن آنها یک محتوای خوب برای سایت خود بگذارید یا می توانی از خدمات اینستاگرام و خدمات دیجیتال مارکتینگ دارکوب استفاده کنید.
چه کارهایی انجام میدهید؟ احتمالا ابزارهای مورد نیاز خود را آماده میکنید، اتفاقات احتمالی را در نظر میگیرید و از همه مهمتر اینکه نقشه راه خود را برای رسیدن به مقصد مشخص میکنید. علاوه بر کیفیت محتوا، کیفیت تصویر هم بسیار مهم است و سعی کنید حتماً سایز عکسها و فیلمهای صفحهتان را در حالت مربعی و فول HD قرار دهید تا مخاطبان بیشتری جذب آن شوند. همان طور که در بند بالا گفتیم، تصاویر و عکسها کلیدیترین عناصر اینستاگرام هستند و هیچ محتوایی بدون آنها در اینستاگرام منتشر نخواهد شد. پس باید به خوبی از آنها استفاده کرد تا بیشترین تعاملها با کاربران از این طریق حاصل شود. هدف تمام پستها و استوریهای که در اینستاگرام به اشتراک میگذارید، ایجاد تعامل است. اصلاً یکی از دلایلی که به اینستاگرام وارد شدیم، همین رابطه نزدیکمان با مخاطبها بود.
{
تولید محتوا مناسب و ارتباط آن با جذب فالوور واقعی
|}
در پایان این پست برای شما دانلود نمونه تقویم محتوا اینستاگرام را قرار دادیم. به آخر مقاله رفته و از کادر مخصوص به دانلود تقویم محتوایی اینستاگرام بپردازید. همانطور که میدانید جلبتوجه مخاطب برای پیشرفت صفحه اینستاگرام شما الزامی است.
میتوانید حراجهای فصلی با تخفیفهای خوبی را تدارک ببینید و در صفحهی خود اعلام کنید یا فستیوال و جشنهای سرگرمکننده برگزار کنید. در برنامهی محتوایی شما باید همیشه جایی برای این پیشنهادهای هیجانانگیز باشد. پیشنهاد ما اضافه کردن روزهای مهم تقویم به تقویم محتوایی است تا برای هرکدام برنامهی خاصی در نظر بگیرید. مثلاً میتوانید برای روز اول اکتبر که روز جهانی قهوه است فستیوالی برگزار کنید یا لوگو یا تم خود را به این مناسبت تغییر دهید. میتوانید در صفحهتان مسابقهای برگزار کنید و به برندههای مسابقه، قهوه هدیه بدهید... کارهای متنوعی هست که باعث میشود صفحهی شما در زمانهای مختلف تغییری اساسی کند و مخاطب را سر ذوق بیاورد.
در صورتی که مخاطبین هدف شما بانوان هستند، باید محتوایی متفاوت از زمانی که مخاطبین شما مردان هستند، تولید کنید. توجه به تمامی این مسائل میتواند شما را در تولید محتوایی مناسب و مخاطب پسند یاری نماید. اینستاگرام در هرکدام از نسخههای جدیدش از قابلیتهای تازهای رونمایی میکند که جذابیت آن را برای کاربران دوچندان میکند. شما باید از تمامی قابلیتهای اینستاگرام برای تولید محتوا استفاده کنید تا مخاطبان خود را بهروز نگه دارید و ارتباط خود با آنها را از دست ندهید. این پلتفرمهای مختلف پیج شما را برای مخاطب جذابتر میکنند و باعث تأثیرگذاری محتوای شما در ذهن بیننده میشود.
نظرات و رفتارهای کاربران را آنالیز کنید و بر اساس آن، محتوای خود را بهبود دهید. این بهینهسازی باعث میشود که محتوای شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تعاملات شما با کاربران افزایش یابد. تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر زیادی در رشد پیج دارد و این کار زمانی که آموزش لازم برای تولید محتوا در این شبکه را ندیده باشید، امکانپذیر نخواهد بود.
با این حال آزمون و خطا و بررسی دادههای اینستاگرام کمک میکند بعد از مدتی بهترین ساعات انتشار محتوا را پیدا کنید تا مخاطبان بیشتری پست شما را ببینند. استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام نیز به معنای برنامه ریزی دقیق برای جذب مخاطب با توجه به هدف مورد نظر است. اینستاگرام یک شبکه بزرگ اجتماعی و محتوا محور است که کاربران زیادی نیز دارد.
{
بهترین برنامههای ساخت استوری موشن (6 اپلیکیشن رایگان!)
|}
اصول تولید محتوا در اینستاگرام را میتوان به شکلهای مختلف مانند مطالعه مطالب موجود در سایتهای اینترنتی یا شرکت در دروههای آموزشی مربوطه یاد گرفت. اهمیت این آموزشها و استفاده از آنها بسیار زیاد است تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، اولین قدم رشد پیج است و با استفاده از آن، پیج به جایگاه مورد نظر خواهد رسید. تدوین تقویم محتوایی بهترین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام است؛ چرا که یک تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا منظمتر و هدفمندتر فعالیت کنید.
بدانید از چه قشری هستند، چه نیازها و مشکلاتی دارند، به چه محتوایی علاقه دارند و … سپس با توجه به شناختی که به دست آوردید محتوای مناسب تولید کرده و حتی لحن محتوای خود را مشخص کنید. هنگام انتخاب اینفلوئنسرها برای همکاری، میزان تعامل، جمعیت شناسی مخاطب و سبک محتوا را در نظر بگیرید. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که دنبال کنندگان وفادار دارند و محتوای باکیفیت تولید می کنند. با اینفلوئنسرها با طرحی شخصی سازی شده که مزایای مشارکت با برند شما را برجسته می کند، تماس بگیرید. همکاری اینفلوئنسرها می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گسترده تری برسید و با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید.
احتمالاً پیج های زیادی را که از دید بصری به نظرتان جذاب آمدهاند دیدهاید. میتوانید به کمک اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام و یا نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام ظاهری جذبکننده برای صفحه خود بسازید. در ادامه به معرفی و شرح چندین اپلیکیشن ونرم افزار تولید محتوا اینستاگرام میپردازیم. درواقع تقویم محتوا اینستاگرام در حل این مسئله به شما کمک خواهد کرد. با استفاده از این جدول زمانبندی میتوانید زمان انتشار پستها، فراموش نکردن مناسبتها و برنامههای مهم و… را مدیریت کنید. با بیشتر شدن فعالیت مشاغل در اینستاگرام، قرداد تولید محتوا و پروپوزال تولید محتوا در اینستاگرام هم از اهمیت بیشتری برخوردار میشوند.
در این بخش توضیح میدهیم که کیفیت، جذابیت و ثبات محتوا چقدر در ماندگاری و رشد حساب اثرگذارند. بسیاری از صفحات فارسیزبان مانند صفحات آموزشی، هنری و طنز بهدلیل محتوای ارزشمند و کاربردی خود موفق بودهاند. وقتی بدانید برای چه منظوری از اینستاگرام استفاده میکنید، احتمال موفقیتتان را بالاتر میبرید. میتوانید مسابقاتی در پیج خود برگزار کنید و مخاطب را به صفحه خود بکشانید. اگر فکر میکنید خودتان هنوز آماده نوشتن محتوا نیستید میتوانید از سخنان افراد برجسته جامعه در حیطههای علمی، انگیزشی و… نقلقول کنید.
اولین و مهمترین قدم در تدوین استراتژی، تعریف پرسونا یا شخصیت مخاطب است. شما باید بدانید که چه کسانی از محتوای شما استفاده میکنند، به چه موضوعاتی علاقه دارند و چگونه با برند شما ارتباط برقرار میکنند. برای مثال، اگر مخاطبان شما بیشتر جوانان و نوجوانان هستند، محتوای شما باید خلاقانه و سرگرمکننده باشد. از طرفی، اگر مخاطبان شما کسبوکارها یا افراد حرفهای هستند، محتوای شما باید آموزنده و کاربردی باشد. هنگام تعیین اهداف خود، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیرید. اهداف کوتاهمدت ممکن است شامل افزایش تعداد فالوورهای شما در طی یک ماه یا افزایش تعامل در پستهای خاص باشد.
این موارد در بین شرکتهای فعال در این حوزه متفاوت میباشد و تصمیم انتخاب این شرکتهای در دست شما است. تعیین هزینهها به موارد مانند میزان تجربه و تخصص کارشناس، حجم کار و زمان لازم برای انجام کار بستگی دارد. اگر محتوایتان مجموعه عکس یا ویدئو یا سری پادکستها است فرقی نمیکند فقط باید آنها را طبق یک سناریو منتشر کنید. میتوانید هر زمان پست جدیدی منتشر کردید آن را استوری کنید، زیرا احتمال دیدن استوری بیش از پست است.
این متن به آسانی در پایین تمامی فرمتهای تصویری اینستاگرام قرار میگیرد. بر همین اساس شما میتوانید هر چیز که میخواهید با مخاطبینتان در اشتراک بگذارید را از طریق متن زیر عکس یا فیلمها منتشر کنید. اگر میخواهید با شیوههای تولید محتوا در اینستاگرام به صورت تخصصیتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از ماگرتا دنبال کنید. اور یک اپلیکیشن طراحی گرافیک است که به شما امکان میدهد تصاویر و پوسترهای خلاقانه و حرفهای برای اینستاگرام طراحی کنید.
هر کسی میتواند بلاگر باشد، کافی است کمی تخصص را چاشنی تکنولوژی کنید. یعنی اگر در زمینه خاصی حرفی برای گفتن دارید، درباره آن محتوا تولید کنید. مخاطبها هم آرام آرام میآیند و برای شما به همراه خود اعتبار هم میآورند.
این شخصیت وانمودی به ما کمک میکند تا تصور کنیم برای چه کسی اسباببازی میسازیم و از چه چیزی لذت میبرند. CTA های رسانه های اجتماعی اعلان های ساده ای هستند که خوانندگان را تشویق به انجام یک اقدام خاص می کنند. آنها می توانند از مخاطبان شما بخواهند که در یک خبرنامه مشترک شوند، درخواست خرید را دنبال کنند یا با یک پست رسانه اجتماعی درگیر شوند. آنها با چه نوع محتوایی درگیر می شوند؟ نقاط درد و آرزوهای آنها چیست؟ هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر می توانید محتوای خود را مطابق با نیازهای آنها و فراتر از انتظارات آنها تنظیم کنید. هنگامی که به مفاهیمی رسیدید، ممکن است پیدا کردن تصویر مناسب دشوار نباشد. خوشبختانه اینستاگرام، دارای امکانات گسترده و بسیار متنوعی است و این امر باعث محبوبیت این پلتفرم شده است.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}- ۰۴/۰۲/۰۹