یکی از جنبه های اصلی موفقیت سایت شما در حوزه سئو، تعداد بک لینک های سایت و مکان این بک لینک هاست. دامین آتوریتی وب سایت شما کاملا به این مسئله وابسته است، اما این مسئله بدین معنی نیست که بی پروا اقدام به لینک سازی برای سایت کنید. اما آمارها نشان می دهد که مطالب بلندتر در سئو و جذب بک لینک محبوب تر هستند. این گونه مطالب بلند چند هزار کلمه ای دارای جزییات بیشتری بوده، کاربردی تر و خاصتر از مطالب کوتاهتر هستند و در نتیجه توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می کنند. این کار باعث ایجاد یک برند شخصی برای هر یک از آنها شده و وجهه مشخصی به آنها می دهد.
در واقع، کاربران ابتدا از طریق عنوان قضاوت میکنند که آیا محتوای شما ارزش مطالعه دارد یا خیر. به همین دلیل، ایجاد یک عنوان جذاب و کاربرپسند اهمیت ویژهای دارد. نقشه سایت یا Sitemap به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و تمامی صفحات مهم را به راحتی پیدا و ایندکس کنند.
اگر بعد از افزایش رتبه سایتتان در گوگل، اجرای تاکتیکها را متوقف کنید، به زودی این رتبه را از دست خواهید داد؛ چراکه رقبای شما همچنان در حال تلاش هستند. حالا در این مقاله میخواهم شما را با ۱ + ۹ تاکتیک افزایش رتبه سایت در گوگل آشنا کنم. علی رغم به رورزسانی الگوریتم گوگل، اسلایدشیر هنوز هم به قدرت خود باقی است و رشد تاثیر آن همچنان ادامه دارد. اگر بتوانید از این اسلایدها در محتوای خود استفاده کنید، شما می توانید با استفاده از اسلایدشیرها ترافیک بسیار خوبی از موتورهای جستجوگر به دست خواهید آورد. به طور کلی ربات های گوگل به خزیدن در سایت ها پرداخته و هر صفحه ای را ایندکس می کنند.اما شما می توانید با استفاده از یک سری دستور العمل ها جلوی جستجو و ایندکس آنها را بگیرید .
اگر به دنبال گرفتن رتبه بدون بک لینک هستید...
اگر آن صفحه رنک نگرفته است، برای افزایش رتبه سایت در گوگل صفحات جدید با همان مفهوم منتشر نکنید! هم چنین در صفحات با مفهوم مرتبط باید لینک سازی کنید و به صفحه مورد نظر خود لینک بدهید. هیچ استاندارد کاملا قطعی وجود ندارد که مثلا در هر صفحه باید چه تعداد لینک داخلی وجود داشته باشد. (مثل ویکی پدیا که هرگز نمیتوان آن را با سایت های معمولی مقایسه کرد!) و هر جایی که احساس می کنید این لینک به کاربر کمک می کند، اقدام به لینک دهی کنید. در لیست 30 تایی که بالاتر برای شما توضیح دادایم تقریبا همه ی معیارهای رتبه بندی از نظر گوگل (آن هایی که عموما همه از آن اطلاع دارند) را توضیح دادیم.
اکنون که رتبه جستجوی خود را درک کرده اید و ردیابی مهمترین معیارها را تنظیم کرده اید، زمان آن رسیده است که سایت خود را با جزئیات بررسی کرده و هرگونه پنالتی فعلی را برطرف کنید. این اساسی است؛ تبلیغ یا ایجاد پیوند به یک سایت ناسالم فایده ای ندارد. قبل از بررسی، می خواهم چند مورد را که ممکن است برای شما پنالتی گوگل ایجاد کند، بیان کنم. شناخت و آگاهی در این موارد برای پیشرفت سایت، بسیار مهم و ضروری است. نظم در انتشار مقالات و زمانبندی مناسب و همچنین به روز رسانی مقالات شما در کنار دریافت بک لینک اهی با کیفیت میتونه به افزایش بودجه خزش شما کمک کنه. مثلا محتوایی که در صفحات مختلف سایت منتشر کردهاید را نباید به حال خود رها کنید.
این امر به ویژه به دلیل تغییر مداوم ماهیت الگوریتم گوگل صادق است. استفاده صحیح از متا تگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر فوق العاده دارد. عنوانی که برای هر محتوا انتخاب می کنید می توانند سرنوشت ساز باشند! هم چنین توضیحات متا (که البته گوگل به تازگی و با توجه به الگوریتم های خودش) آن را به کاربران نشان می دهد می تواند روی تعداد کلیک تاثیر بگذارد. عنوان هر محتوا باید با توجه به نوع صفحه و شناسایی هدف مخاطبین از جستجو مشخص شود. ممکن است با جستجوی یک کلمه کلیدی سایت شما صفحه اول گوگل باشد ولی در کمال تعجب هیچ ورودی از سایت نداشته باشید.
WHOIS به پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وبسایت مرتبط است گفته می شود. به عنوان مثال شما می توانید به جستجوی دامنه و اطلاعات تماس وبمستر آن بپردازید. شما به عنوان مالک دامنه می توانید این اطلاعات را از دسترس عموم خارج کنید. در صورت مخفی کردن اطلاعات WHOIS دامنه ممکن است گوگل اینطور تصور کند که شما سعی در حال انجام کار غیر مجازی هستید.
می توانید از XML-sitemaps.com ، یک تولید کننده ساده سایت مپ استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، چندین افزونه تولید کننده نقشه سایت نیز وجود دارد. پس از تهیه سایت مپ، آن را در پوشه اصلی دامنه وب سایت خود قرار دهید و آدرس نقشه سایت را به حساب Google Webmaster خود اضافه کنید. به همین دلیل ضروری است که در مورد نحوه ایجاد پیوند به سایت خود فکر کنید. به همان اندازه که لینک سازی اصولی باعث افزایش رتبه سایت می شود، لینک های نامعتبر باعث افت {سئو مگ|} رتبه سایت می شوند.
بدون پروفایل بک لینک قوی نمی توانید به نتایج قابل توجهی در جستجو برسید. با این حال، وب سایت شما می تواند به اندازه ای بالا باشد که برخی از کلمات کلیدی توسط کاربران آنلاین کشف شوند. بسیاری از افراد تصور میکنند که با خرید ورودیهای گوگل برای کلمه کلیدی خاص میتوانند CTR (نرخ کلیک) سایت خود را بالا برده و در نتیجه به رتبههای بالاتر دست پیدا کنند. اما این روش معمولاً نه تنها بیاثر است، بلکه ممکن است به پنالتی شدن سایت شما منجر شود. گوگل قادر است رفتارهای غیرطبیعی کاربران و تغییرات مصنوعی را شناسایی کند و اگر چنین سیگنالهایی از سایت شما ببیند، احتمال پنالتی شدن وجود دارد.
- {
- برای پیداکردن کلمات کلیدی سایت خود می توانید از ابزار Google search console استفاده کنید.
- |}
- مدیران سایت می توانند با راه اندازی اکانت های مربوط به وبسایت و قراردهی آدرس آن در هر کدام از پست های به اشتراک گذاشته، کاربران را به بازید از سایت علاقه مند کنند.
- {
- ساخت بک لینک های خارجی باکیفیت از سایتهای معتبر کار بسیار سختی است.
- |}
- هدف از ایجاد نقشه سایت HTML، تهیه لیستی از مهمترین آدرس های سایت برای کاربران می باشد، به گونه ای که بتوانند آن ها را تنها با یک کلیک دنبال کنند.
- در عوض وب سایت هایی که دارای بازدید چند هزار نفره در روز هستند، معمولا آتوریتی بالاتری داشته و اعتبار پست مهمان در آنها بالطبع بیشتر خواهد بود.
- {
- اما سئو داخلی زمانی در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است که بخش فنی یا تکنیکال سایت هم در وضعیت بهینه باشد.
- |}
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console، میتوانید کلمات کلیدی پرطرفدار را شناسایی کرده و محتوای خود را براساس آنها بهینه کنید. این فرآیند به معنای بهروزرسانی مطالب قدیمی یا تولید محتوای جدیدی است که به طور دقیق نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده میکند. حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه شاید بتواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه شاید امتیازاتی را برای شما به همراه داشته باشد.
اما داشتن یک وبسایت با عنوان، محتوا و طراحی واکنشگرا دیگر امتیازی محسوب نمیشود. برای کسب برتری در نتایج جستجو، باید عمیقتر شوید و به دنبال تفاوتسازی باشید. تحقیق دقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت و سئو فنی، از جمله عواملی هستند که به شما کمک میکنند تا افزایش رتبه وب سایت در گوگل را تجربه کنید.
شرکت های مشابه با خود را یافته و با دست یابی به فالوورهای آنها، سعی در جذب آنها کنید. در بسیاری از مواقع دیده می شود که این افراد در پاسخ به شما، صفحه تان را فالو خواهند کرد. علاوه بر این می توانید از سایت های دیگری نیز که امکان اشتراک گذاری لینک به شما می دهند نیز استفاده کنید.
تصاویر بسیار در محتوا مهم هستند اما اگر می خواهید این تصاویر باعث ارتقا رتبه سایت شما شوند، باید مطمئن شوید بهینه سازی شده اند. تصاویر با حجم زیاد می توانند زمان بارگذاری صفحه شما را کاهش دهند و باعث آسیب به رتبه سایت شما شوند. استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر راه مناسبی برای افزایش رتبه سایت شما خواهد بود. لینکسازی یا بکلینک بیلدینگ یکی از مهمترین روشهای بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد محتوای مهمان در وبسایتهای معتبر، راهی موثر برای کسب بکلینکهای باکیفیت است. لینکهایی که از سایتهای معتبر دریافت میکنید، سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو ارسال کرده و نشاندهنده ارزشمند بودن محتوای شما هستند.
کپی کردن استراتژی های دیگر سایت ها، ایده کاملی محسوب نمی شود، اما ابزار مناسبی برای یافتن بهترین استراتژی لینک سازی در وب سایت شماست. بنابریان در استفاده از انکر تکست ها کاملا طبیعی عمل کرده و سعی کنید که کلمات کلیدی متنوعی را برای لینک دادن به صفحات سایت به کار ببرید. بعد از انتشار یک پست مهمان در وب سایت های معتبر، تاثیر مثبت آنها را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد. اما با افزایش این پست ها می بینید که این روند دیگر تاثیر خاصی نخواهد داشت. معمولا کسب بیش از سه لینک از یک وب سایت، ضرورتی نخواهد داشت و همین تعداد کافیست.
در صورتی که سایتتان بدون این گواهی و با HTTP ایندکس شده است، می بایست حتما پس از نصب گواهی SSL صفحات قدیم را به صفحات جدید ریدایرکت کنید. انتشار محتواهای خوب و مفید در شبکههای اجتماعی میتواند باعث جذب ترافیک و لینکهای اجتماعی به وبسایت شما شود. راه اندازی وبلاگ و تولید محتوای تخصصی در زمینه کاری خودتان می تواند در جذب کاربرانی که به دنبال اطلاعات و سوالات خود در حوزه فعالیت شما هستند موثر باشد. همچنین بهتر است انتشار محتوا به صورت منظم و بدون وقفه صورت پذیرد و در امر تولید محتوا استمرار داشته باشید. برای آنکه موتورهای جستجو بتوانند سریعتر و دقیقتر محتوای سایت شما را پیدا کنند، ایجاد یک نقشه سایت XML بسیار مفید است. این فایل بهعنوان یک راهنمای جامع برای رباتهای جستجو عمل کرده و آنها را در شناسایی و ایندکس صفحات یاری میکند.
در انتخاب وب سایت ها برای پست مهمان تنوع ایجاد کنید
تحقیق درباره کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا بفهمید مخاطبان هدف شما دقیقاً چه چیزی را جستجو میکنند و از چه عباراتی برای رسیدن به محصولات و خدمات شما استفاده میکنند. در این مطلب از ایده پویا بهصورت ساده و گذرا با الگوریتم رتبه بندی سایت و راه کارهای افزایش رتبه سایت آشنا شدیم. فعالیتهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو به دو بخش در صفحه یا داخلی و خارج صفحه یا خارجی تقسیم میشوند. سئو داخل صفحه بخشی کلیدی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که بدون رعایت آن، سئو خارجی یا فنی هم کارایی مناسبی نخواهد داشت. راه کارهای گوناگونی برای ترغیب کاربران وجود دارد تا صفحههای سایت را در شبکههای اجتماعی و سایتهای شخصی خود به اشتراک بگذارند. تولید محتوای جذاب و سرگرمکننده که اطلاعات منحصربهفردی به مخاطب منتقل کند یکی از بهترین راه کارهای افزایش رتبه سایت محسوب میشود.
ترغیب کاربران برای به اشترک گذاشتن صفحهها
با افزایش تجربه و اعتبار در کسب و کارتان نیاز است که پست های مهمان را در وب سایت هایی منتشر کنید که دارای آتوریتی بسیار بالایی می باشند. وبلاگ های کوچک مرتبط با حوزه کاری شما فرصت های خوبی برای انتشار محتوا و لینک سازی محسوب می گردند. اگر در وب سایت شما لینکی وجود داشته باشد که با دنبال کردن آن به یک صفحه نامعتبر با خطای 404 برسیم، تجربه کاربری مثبتی را ایجاد نخواهیم کرد. این مسئله نشان از اهمیت نداشتن لینک های سایت و همینطور عدم توجه شما به محتوای آن دارد.
همچنین، از ابزارهایی مانند Yoast SEO برای نگارش و بهینهسازی این بخش استفاده کنید تا شانس کلیک روی لینک شما افزایش یابد و ترافیک سایتتان بیشتر شود. برای مثال، اگر سایتی در زمینه آموزش سئو فعالیت میکند، به جای استفاده از عبارت عمومی «آموزش سئو»، میتواند از عباراتی مانند «آموزش رایگان سئو از پایه تا پیشرفته» استفاده کند. این نوع کلمات کلیدی، نیاز خاص کاربران را منعکس کرده و میتوانند منجر به جذب ترافیک هدفمند شوند. مگ سئو یکی از بهترین تکنیک هایی که میتوان بر روی سایت پیاده کرد تا بدون نیاز به لینک سازی خارجی و رپورتاژ، به نتایج برتر گوگل رسید موضوع پیاده سازی و اجرای سئو محتوا قوی در وبسایت شما می باشد.
این سه نوع جستجو به ترتیب “اطلاعاتی”، “تراکنشی” و “ناوبری” نامیده میشوند. برای مثال، اگر کسی بخواهد یاد بگیرد چگونه یک لامپ را تعویض کند، به دنبال جستجویی اطلاعاتی است. هیچ استراتژی مهمتر از این در سئو وجود ندارد و اغلب وب سایت ها را نیز شامل می گردد. این استراتژی در سئو به عنوان یک قانون طلایی شناخته می شود و در صورت دنبال کردن آن نتایج ارزنده ای به دست خواهید آورد. داده های کافی از عملکرد وب سایت به دست بیاورید، یادبگیرید که چرا این استراتزی ها خوب یا بد هستند، تغییرات لازم را در استراتژی ها اعمال نموده و سپس این فرایند را تکرار نمایید.
صفحات به خصوص برای کلمات کلیدیتان ایجاد کنید
به احتمال زیاد، وبسایتهای قدیمی و معتبر در حال حاضر جایگاههای برتر گوگل را به خود اختصاص دادهاند. این صفحه وب تا فوریه 2022 دارای تنها یک بک لینک do-follow به طور طبیعی به دست آمده است، اما در حال حاضر رتبه 8 را در گوگل برای کلمه کلیدی « کسب درآمد متوسط» دارد. Ahrefs بیش از یک میلیارد صفحه وب را در سال 2020 ارزیابی کرد تا ارتباط بین تعداد دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک جستجو را کشف کند. مطالعه آنها نشان داد که هر چه یک وب سایت بک لینک بیشتری داشته باشد، ممکن است ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کند. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از رقبا الگو بگیرید، آنها مسیر را بلدند!
محتوای سایت را خاصتر کنید
افزایش رتبه سایت به معنای بهبود موقعیت یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو است. امکان افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل با کاربران، افزایش فروش کالا و خدمات همگی از مزایای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب میشود. برای افزایش رتبه گوگل بدون بک لینک، در سایت خود به یک محتوایی نیاز دارید که بتواند اقتدار کلی خود را در مورد موضوع مورد نظر در داخل سایت ایجاد کند. سعی کنید پیوندهای داخلی بهینه شده ای را نشان دهید که به محتوای اصلی سایت شما اشاره دارد. شما باید تمام سیگنال های ممکن را به گوگل بدهید تا بتواند محتوای شما را بخوانند، تایید کند و ان را در لیست جستجوی کاربران قرار دهد.
در نظر داشته باشید که این منابع که شما به آنها لینک می دهید باید جدید باشند. استفاده از لینک های داخلی در وب سایت را فراموش نکنید چون بازدیدکنندگان وب سایت شما را به صفحات دیگر هدایت می کنند. خوب فرض کنید می خواهید مقاله ای در مورد اتوماسیون بازاریابی بنویسید. مطمئناً دوست دارید محتوای شما مانند یک ویروس در همه جا منتشر شود، ترافیک زیادی وارد سایت کند و رتبه سایت شما را بهبود ببخشد. به عنوان مثال در گذشته قرار گرفتن در 10 رتبه برتر گوگل کار سختی نبود، تنها کافی بود بر روی چند کلمه کلیدی مانور می دادیم. شما می توانید سئوی خود را به سادگی با طبقه بندی کلمات کلیدی خود بهبود ببخشید تا تمایل و طرز فکر کاربران را درک کنید.
این ابزار به شما کمک می کند تا مشکلات سایت را یافته تا از ایجاد تداخل در روش های سئو سایت جلوگیری کنید. خوشبختانه گوگل دارای ابزاری به نام Mobile-Friendly Test است که موبایل پسند بودن سایت را تایید کرده و در صورت عدم تایید مشکلات آن را نیز بیان می کند. در ذهن داشته باشید که بهینه سازی برای دستگاه های موبایل رعایت حداقلی ها نیست، بلکه این بهینه سازی بایست به گونه ای باشد که بهترین تجربه کاربری را به کاربر موبایلی منتقل کند. شما می بایست وب سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید. هم اکنون غالب ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود، بنابراین کاملا منطقیست که به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای کنیم.
این توضیحات به طور مستقیم بر رتبه سایت تأثیر نمیگذارند، اما به دلیل اینکه تأثیر زیادی بر نرخ کلیک دارند، به صورت غیرمستقیم به بهبود رتبه سایت کمک میکنند. انتخاب نام مناسب برای فایلهای تصویری، مانند تگ Alt، به بهینهسازی سئو کمک میکند. بسیاری از کسبوکارها هنگام آپلود تصاویر به نام فایل توجه نمیکنند و ممکن است تصاویر را با نامهای عمومی و غیرمرتبط مانند “image001.jpg” یا “photo123.png” ذخیره کنند.
الگوریتم رنک برین (RankBrain)
متا دیسکریپشن هر صفحه در زیر لینک سبز رنگ هر آیتم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. در اینجا فضای بیشتری (160 کارکتر) برای توصیف بهتر صفحه وجود دارد. بنابراین از چند کلمه کلیدی هدف در آن استفاده کرده، به گونه ای که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را داشته باشید. این مورد در پلتفرم های فروشگاهی که به فروش محصولات به شکل آنلاین می پردازند کاملا ضروریست.
تکنیکهای نوین لینکسازی نقش مهمی در بهبود رتبه سایتها ایفا میکنند. لینکسازی به عنوان یکی از عوامل اصلی سئو، تأثیر زیادی بر رتبهبندی سایتها دارد. اما چرا لینکسازی تا این اندازه مهم است؟ برای پاسخ به این سوال، باید به نقش بکلینکها در اعتبار سایت بپردازیم.
این معیار به شما نشان میدهد چقدر عنوان و توضیحات شما جذاب بوده. نرخ کلیک بالا نشاندهنده این است که عنوان و توضیحات شما برای کاربران مفید بوده. گوگل، در صورتی که CTR بالایی داشته باشید، به سایت شما امتیاز بیشتری میدهد. بهطور مثال اگر ۱۰۰۰ نفر سایت شما را در نتایج جستوجو مشاهده کرده و ۵۰ نفر بر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ کلیک شما ۵٪ است. جستوجوی تراکنشی زمانی است که کاربر قصد خرید یا اقدام به عمل خاصی را دارد. این جستوجو شامل عباراتی مانند خرید، قیمت، ثبتنام یا تخفیف است.در کیورد تارگتینگ برای سایتهای خدماتی، محتوای شما باید به طور مستقیم به فروش یا اقدام خاصی اشاره کند.
افزونه هایی به همین منظور برای سایت های وردپرسی وجود دارند که به سهولت فشرده سازی فایل ها و افزایش سرعت سایت کمک می کنند. گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکند. این الگوریتمها عوامل متعددی را از جمله کیفیت محتوا، ساختار سایت، تجربه کاربری، بک لینکها و سیگنالهای اجتماعی را در نظر میگیرند. هرچند که فرمول دقیق این الگوریتمها محرمانه است، اما با درک اصول کلی سئو، میتوانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.
استراتژی های اصلاحی
این موضوع بهویژه برای کسبوکارهای کوچک و متوسط اهمیت دارد، زیرا منابع محدودی برای جذب مشتری دارند و باید از هر فرصتی نهایت استفاده را ببرند. بررسی تغییرات جستوجو در طول زمان و شناسایی کلمات کلیدی فصلی برای افزایش ترافیک در زمانهای خاص، تاثیر بسزایی در کیورد تارگتینگ دارد. البته ما در سایت آنلاین خدمات در مورد تاثیر بک لینک ها بر الگوریتم های گوگل چگونه است؟ مقاله جامعی نوشته ایم که می تونید مطالعه کنید. هر کسی می تواند در کلام و نوشتار ادعایی را مطرح کند اما بدون مدرک پشتیبان می دانیم که اعتبار وی نمی تواند اعتبار لازم را داشته باشد.
SEO مخفف Search Engine Optimization است، که عبارت است از افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتورهای جستجو. سئو در نمایان شدن وب سایت و افزایش بازدید سایت شما نقش اساسی دارد. این یک راه مهم ارتباط با گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اثبات ارتباط سایت شما با کاربران و عباراتی که جستجو می کنند است. در این مقاله می توانید بیشتر در مورد مفهوم سئو و موتورهای جست وجو مطالعه کنید. همین آمار تکاندهنده میتواند اهمیت بهینهسازی سایت برای موبایل را نشان دهد؛ چراکه بک لینکها توانایی هدایت این کاربران به سمت صفحات سایت شما را دارند. توجه به نکات مشابه و ویژگی بکلینک هایی که میسازید، تا حد زیادی در نتیجهبخش بودن آن در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر خواهد بود.
تقویت استراتژی محتوایی و افزایش اعتبار برند
بنابراین، به جای خرید ورودیهای گوگل برای کلمه کلیدی خالی که میتواند خطرناک و بیاثر باشد، بهتر است بر افزایش ورودیهای ترکیبی (کلمه کلیدی + برند) تمرکز کنید. علیرغم اینکه مطالعات دقیقی مبنی بر تاثیر CTR در رتبه بندی وجود ندارد. اما دو تحقیق مهم در سال 2014 توسط رند فینکشین و در سال 2016 توسط لری کیم نشان داده است که یکی از مواردی که در ارتقای رتبه موثر است تعداد کلیک هایی است که از طرف کاربران دریافت می کند. شما با این روش و دریافت CTR بالا می توانید موفقیت بالایی در افزایش رتبه گوگل بدون بک لینک کسب کنید. نکته دیگری که برای افزایش رتبه گوگل بدون بک لینک باید به آن توجه داشته باشید، لینک های واقعی است که هر کدام از سایت ها دریافت می کنند.
مفهوم Keyword Targeting در سال 2023 تغییر کرد و دیگر به معنای تکرار یک کلمه کلیدی نیست. گوگل با الگوریتمهایی مانند هامینگ برد (Hummingbird) و رنک برین (RankBrain) محتوای صفحات را بررسی میکنند تا متوجه شوند با نیاز کاربران همخوانی دارد یا نه. در حالی که بک لینکها هنوز هم یک عامل مهم در رتبهبندی گوگل هستند، میتوان بدون استفاده از آنها به رتبههای بالا دست یافت. با استفاده از استراتژیهای مناسب و بهینهسازی سایت و محتوا، میتوانید بدون اتکا به بک لینک به موفقیت در سئو دست یابید. برای رتبه بندی وب سایت ها، گوگل از خزنده های خود در وب سایت ها استفاده میکند و صفحات را اسکن و فهرست میکند.
به عنوان مثال می توانید با انجام یک مصاحبه یا مبادله کردن اطلاعات مربوط به یک تحقیق، امتیازاتی به دست آورید. این گونه احتمال دیده شدن شما بیشتر شده و از مزایای آن بهره مند خواهید شد. از اینفلوئنسرها سوال بپرسید، به بحث های آنها پاسخ دهید یا پست های آنها را به اشتراک بگذارید. با ایجاد مشوق هایی آنها را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب سایت خود کنید. با جلب توجه آنها به سوی خود می توانید بیشتر دیده شده و از این طریق لینک های بیشتری به دست بیاورید.
{
سعی کنید تقدیر و کامنت دریافت کنید
|}
هدف شما این است که کاربران را در مسیر تصمیمگیری راهنمایی کرده و اطلاعات دقیق و شفافی را برای انتخاب درست ارائه دهید. کاربران زمانی روی لینک کلیک میکنند که عنوان و توضیحات صفحه با نیازشان همخوانی داشته باشد. انتخاب درست کیوردها باعث میشود افراد مرتبط، در زمان مناسب، به صفحه شما برسند.
اکنون که می دانید کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید، می توانید به ایجاد تغییرات معنادار در سئو داخل صفحه سایت خود مشغول شوید. رتبه الکسا نوعی نشانگر، امتیاز یک سایت است که تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از سایت را در نظر می گیرد. یعنی این شاخص ها جمع می شوند و به هر سایت یک امتیاز مشخص داده می شود. کاربران را به سایت خود علاقه مند کنید، ترافیک را با انتشار محتوای جدید افزایش دهید. نرخ تبدیل بالاتر به این معنی است که شما میتوانید با همان میزان ترافیک، فروش و درآمد بیشتری داشته باشید.
اما احتمال دیده شدن صفحات شبکه های اجتماعیتان را در نتایج جستجو افزایش می هد. به عنون مثال اگر از کلمات کلیدی صحیح در پروفایل فیسبوک خود استفاده کنید، احتمال افزایش دیده شدن آن در برخی از جستجوها (هم در گوگل و هم در فیسبوک) افزایش می یابد. قانون مشخصی برای چگونگی محاسبه چگالی یک کلمه کلیدی در یک صفحه توسط گوگل وجود ندارد. در حقیقت گوگل به واسطه الگوریتم مرغ مگسخوار، توجه ویژه ای به عبارات هم معنی و نزدیک به کلمه کلیدی می کند.
ساب دامین ها برای ایجاد یک قسمت یا حتی یک برند مجزا از دامنه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ممکن است برای دامنه example.com، ساب دامین blog.example.com را نیز مشاهده کنید. این کار با هدف جداسازی بخش وبلاگ وب سایت از پلتفرم فروشگاهی آن انجام شده است.
{
خدمات سئو
|}
لطفا توجه داشته باشید؛ تاکتیکهایی که در ادامه خواهید آموخت به افزایش رتبه سایت شما در گوگل خیلی کمک میکند اما در کنار سایر موارد. یعنی باید تلاش کنید سایتتان را از لحاظ سئو تاکتیکال، سئو محتوا و سئو خارج سایت نیز بهینهسازی کنید. هم چنین در محتوای توضیحات محصول نیاز به زیاده گویی و تولید محتوا مثل یک مقاله کامل نیست! بلکه استفاده از عکس و ویدئو نحوه استفاده در کنار استفاده از مفاهیم خرید و فروش در خود متن توضیحات محصول می تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}- ۰۴/۰۲/۰۹