باتوجه به اینکه میزان بالای مگ سئو نرخ پرش برای سایت شما خطرناک است، باید به فکر کاهش و تعدیل آن باشید. با تولید محتوای با کیفیت می توانید میزان Bounce Rate سایت خودرا کاهش دهید. تولید محتوا به شما کمک می کند تا بهتر دیده و شناخته شوید و پل ارتباطی مهمی میان شما و مخاطبتان ایجاد می کند. در این مقاله، صفر تا صد تولید محتوا را بیان می کنیم تا با خاطری آسوده و به بهترین شکل تولید محتوا کنید.
البته، در تولید هر نوع محتوایی، شخصیت برند و نیازهای پرسونا را در نظر بگیرید. انتشار محتوای غیرمرتبط میتواند تلاشهای شما را از بین ببرد یا چهره برندتان را مخدوش کند. داستانها توانایی منحصربهفردی برای برانگیختن احساسات مخاطب دارند، چهرهای صمیمی از برندتان میسازند و آن را بهیادماندنیتر میکنند. با روایت ماجراهایی که بازتابی از تجارب یا آرزوهای مخاطبان است، میتوانید پیوند عاطفی قوی با آنها بسازید. محتوای شما میتواند بهسرعت در میان انبوهی از مطالب خوب و ارزشمندی که هر روز منتشر میشوند، گم شود.
شناخت مخاطب
کارشناس تولید محتوای اینستاگرام هم به مهارتهای نویسندگی نیاز دارد اما در سطح حرفهایتری با اصول ساخت عکس و ویدیو در شبکههای اجتماعی آشنا باشد. مهارت تحقیق کردن به شما کمک میکند بهتر مخاطبان هدف و نیازهای آنها را بشناسید و محتوای مناسب برای آنها را تولید کنید. پستهای وبلاگی هنوز هم یکی از موثرترین روشها برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف هستند.
توجه داشته باشید که دیپ سیک پس از دریافت فایلها، متن موجود در آنها را استخراج و تحلیل میکند. پیشتر هم چندین بار در این مطلب اشاره کردیم که تولید محتوا سایت فقط محتوای متنی نیست و باید از تمام انواع فرمتهای موجود استفاده کنید. خیلیها تصور میکنند محتوای سرگرمی و به اصطلاح فان، طرفداران زیادی دارد. اما براساس گزارشها و بررسیهای مختلف، هنوز هم محتوای آموزشی پرکاربردترین نوع محتواست. بسیاری از کاربران دنبال یاد گرفتن در فضای اینترنت هستند و به دلایل مختلف مانند حلشدن مشکلات، کسب درآمد، پیشرفت زندگی شخصی و کاری و... موتورهای جستجو و مخصوصاً سردمدار آنها یعنی گوگل، الگوریتمهای بهطور پیوسته آپدیت میشوند تا کاربران، تجربه بهتری از سرچ داشته باشند.
گام ششم: انتشار محتوا
همچنین ۵۶ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ سال و ۵۴ درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ سال، محتواهای ویدیویی بیشتری را برای حمایت از برخی برندها میبینند. بعلاوه، ویدیو نوعی از محتوا است که ۶۲ درصد از مصرف کنندگان به طور کامل از آن را استفاده میکنند. این بدان معنی است که ذهن مخاطبین درگیری بیشتری با محتوای ویدیویی پیدا میکنند. بر طبق تحقیقات PEW، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت محبوبترین پلتفرمهایی هستند که نوجوانان از آن استفاده میکنند. برای بزرگسالان، یوتیوب پر کاربردترین پلتفرم است؛ حتی از فیسبوک هم بالاتر! برای همین است که محتوای تصویری در سال ۲۰۲۰ علاقمندی بیشتری ایجاد میکند.
CMS به شما این امکان را میدهد تا پستها را برای زمانهای مشخصی برنامه ریزی کنید سپس فراموش نمایید چراکه به صورت خودکار، محتوا را منتشر میکند. فایده CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل کرده و آن را در یک مکان ذخیره میکند. بنابراین میتوانید به راحتی با استفاده از لینکی آنها را به صفحه وبلاگتان یا ایمیلتان ارتباط دهید. همچنین میتوانید نتایج کلیه مطالبی را که برای یک کمپین خاص ایجاد کردهاید (که میتواند به ممیزی محتوا کمک کند) تجزیه و تحلیل کنید. شما میخواهید برای تولید محتوا خود در مقابل مخاطبانتان زمان کمتری را صرف نمایید. به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز میتواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد.
- در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید.
- {
- به همین دلیل خیلیها دنبال تولید محتوا سئو شده میروند، بیآنکه دقیقا بدانند باید چه کاری کنند.
- |}{
- ویدئوهای طولانیتر مثل ریلز اینستاگرام در تبلیغات توسط چهرهها و اینفلوئنسرها کاربردی هستند.
- |}
- فرمت Written Content به شکلهای مختلف مثل پست بلاگ، مقالات تخصصی، پست مهمان، ایبوک و پست سوشال دیده میشود.
- {
- کلیدیترین و مهمترین عبارات و کلمات را در ابتدای جملات و در پاراگرافهای اول استفاده کنید.
- |}
- در اینکه حتما لازم است تولید محتوا در شبکههای اجتماعی را جدی بگیرید، شکی نیست.
انواع روش های تولید محتوا که باید بدانید – از صفر تا صد
اکنون که محتوا شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان آن محتوای دیجیتالی بوده و به شما این امکان را میدهد که آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید. در هر صورت، در تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید. بهتر است از یک همکار یا مدیر نیز برای بررسی محتواهایتان کمک بگیرید.
مهمتر از همه موارد اینه که این محتوا بتونه یه ارزش مشخص یا اطلاعات ارزشمندی رو در اختیار مخاطبانتون قرار بده. در اینجا توصیه میکنیم مقاله تولید محتوای ارزشمند رو حتما مطالعه کنید. همینطور بسیار مهمه که یک استراتژی اساسی برای بازاریابی محتوامون در نظر داشته باشیم.
ترجمه متن و یادگیری زبان
ابزارهای تحلیل محتوا به شما کمک میکنند تا محتوای خود را از نظر سئو، خوانایی، و جذابیت برای مخاطبان مورد نظر خود تجزیه و تحلیل کنید. استفاده از ابزارهای سئو میتواند به شما کمک کند تا رتبه وبسایت خود را در صفحات نتایج جستجو (SERPs) افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب کنید. ویرایش و بازخوانی مراحل پایانی تولید محتوای باکیفیت و جذاب هستند. با پاسخ به این سوالات، میتوانید درک بهتری از مخاطبان خود پیدا کنید و محتوایی تولید کنید که متناسب با نیازها و علایق آنها باشد.
بهغیراز موارد بدیهی مثل هدفمندشدن، ثبات و اثرگذاری بالا روی مخاطب؛ نقشه راه تولید محتوا به مدیریت منابع نیز کمک میکند. زمان، بودجه مالی و نیروی انسانی بهشرط وجود یک برنامه مشخص، بدون اتلاف صرف پروژه خواهد شد. این موارد، مهمترین ویژگیهایی هستند که یک بازاریاب محکوم به رعایتشان است.
با سرمایهگذاری روی شناخت پرسونا، احتمال ایجاد کمپینهای بازاریابی موثر و رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی مورد انتظارتان بالاتر میرود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع میتوانید مقاله مخاطبشناسی در استراتژی محتوا را بخوانید. منظور ما از تولید محتوا یعنی برنامهریزی، ایجاد و ارائه محتوا به مخاطبان هدف، از طریق کانالهای مختلف.
جایی که به طور دقیق نمیدانند چرا به محتوا نیاز دارند و تولید محتوا سایت به چه دردشان میخورد. حتی اگر به محتوا نیاز داشته باشند هم شاید دقیق نمیدانند که با چه هدفی باید این کار را انجام دهند. اگر رابطه بین مخاطب و برند به مرحلهای برسد که او برای انتشار مطلب جدید لحظهشماری کند، یعنی تیم محتوا درست به هدف زده است. کیفیت ساختاری در کنار نظم در انتشار به تکرار بازدید و افزایش انگیجمنت (کامنت، اشتراکگذاری) ختم خواهد شد. ابزارهای هوش مصنوعی با ازبینبردن فرایندهای تکراری محتوا، هزینه تولید و زمان مورد نیاز برای هر تسک را کاهش میدهند، بههمینخاطر اعضای تیم باید کارکردن با آنها را یاد بگیرند.
کسب اعتبار یکی از اصول تولید محتوا و معیارهای ارزیابی موتورهای جستوجو برای رتبهدهی به وبسایتهاست. جهت بهدستآوردن اعتبار باید از مشکلاتی که مخاطب با آن روبهرو میشود، اطلاع داشته باشید. برای حل مشکلات، راهحل ارائه کنید و درک درستی از راهحلی که ارائه میدهید داشته باشید. بیشتر این الگوریتمها بهگونهای طراحی شدهاند تا اطلاعات مفید و قابل اعتمادی به صفحه نتایج موتور جستوجو برسانند؛ اطلاعاتی که کاربران واقعا به دنبال آن هستند. هنگامی که محتوای اصیل، جامع، کاربردی، معتبر و عمیقی تولید کنید، جایگاه بهتری در صفحه نتایج بهدست میآورید.
در انتها نیز با بازار کار تولید محتوا و آیندهاش آشنا خواهید شد. باایناوصاف اگر قصد ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال را دارید یا میخواهید دانش بیشتری درباره محتوا کسب کنید، مقاله پیشرو را بههیچوجه از دست ندهید. محتوای تکراری و بیکیفیت نهتنها برای مخاطبان جذاب نیست، بلکه به رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو نیز آسیب میرساند.
در نتیجه در یک بازه ۱ ساله چنین رشدی رو در تعداد کلیکهای سرچ کنسول مشاهده کردیم. در اینجا ما به این اصل پایبند بودیم که از طریق سئو محتوا رو به دست مخاطب درستش برسونیم. با کمی زرنگی و ایجاد زیرساخت مناسب میتوان از حاصل فعالیت کاربران بهعنوان خروجی منتشرشده توسط کسبوکار استفاده کرد. تولید محتوای حرفهای، هدفمند و خلاقانه کلید موفقیت در دنیای دیجیتال امروز است.
همچنین نویسندهای که بهخوبی با خواننده ارتباط برقرار کند، علاوهبر القای تعامل دوطرفه، متن قابلدرکتری هم برای سایت مینویسد. شاید ویدیوهایی با تیتر مشابه «تولید محتوا چیه» را دیده باشید که معمولاً از هرچیزی بهجز مهارتهای تخصصی این رشته صحبت میکنند. با رشد کسبوکارها، نیاز به کارشناس تولید محتوا روزبهروز بیشتر میشود. مهارتهای مورد نیاز این حوزه، گستره متنوعی از توانمندیها را در بر میگیرد.
شما میتوانید از کلید واژه اصلی خود برای ایجاد یک بخش ستونی (pillar piece) استفاده کنید تا آن موضوع را به صورت عمیق پوشش دهد. یادتان باشد تنها با رعایت تکنیکهای سئو نمیتوانید محتوای درگیرکننده برای مخاطب تولید کنید؛ بلکه هنر نوشتن شماست که میتواند تجربه کاربری خوبی در خواننده ایجاد کند. فراموش نکنید قرار است با نوشتههایتان ارزشی در مخاطب خود ایجاد کنید که در نتیجه به اعتبار برند کسبوکارتان بیفزاید. به تولید محتوا به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید تا در طولانیمدت شاهد نتایج دلچسب آن در افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند خود باشید.
این نوع محتوا به کاربران کمک میکند تا یک تسک خاص را قدمبهقدم انجام بدهند. چکلیست و ابزار در واقع جزو راهکارهای بیزینسی و آموزشی محسوب میشوند. از تقریباً دو دهه قبل، انواع Toolkit و فهرست بهعنوان محتوای قابلدانلود در اینترنت قرار میگرفتند. کاربران شیفته مطالب کاربردی که برای پیداکردن یک {سئو مگ|} راهحل به اینترنت پناه میآورند، گزینه خوبی برای سبک چکلیست خواهند بود.
اگر میخواهید ارزیابی جامعی از فرایندهای انجامشده داشته باشید، باید فراتر از معیارهای سطحی مانند لایک و اشتراکگذاری بروید. سنجههایی را در نظر بگیرید که بینش عمیقتری درباره تاثیر محتوای شما روی مخاطبان ارائه میدهند. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... دربارهٔ موضوعی هم که مطرح کردین، باید با خود کارفرما صحبت کنین. کلمهها و عبارتهایی که گفته میشه، باید برای مخاطب مفید باشه یا اون محتوا هیچ نتیجهٔ خوبی برای کارفرما رقم نمیزنه.
اصول تولید محتوا ی با کیفیت شامل مراحلی است که برای دستیابی به محتوایی جذاب و ارزشمند برای مخاطبان و همچنین بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO) باید رعایت شود. در ابتدا توجه به برنامهریزی و تعیین استراتژی مهم و اساسی است. این شامل تعیین هدف اصلی محتوا، شناخت مخاطبان هدف و انتخاب قالب مناسب برای محتواست. در این مرحله باید به نیازها و علایق مخاطب توجه کرده و محتوا را بر اساس آن برنامهریزی کند.
۴- آگاهی از اصول سئو و استراتژی محتوا
پس به یاد داشته باشید که فرایند تولید محتوا بعد از انتشار آن به پایان نمیرسد و باید وضعیت محتوای انتشاریافته را دائما زیر نظر بگیرید. برای این کار هم باید از ابزارهای سنجش عملکرد محتوا استفاده کنید که شاخصهای مختلف را برای شما اندازهگیری میکنند. تا اینجا میدانید نکات مهم در فرایند تولید محتوا چیست و بالاخره نوبت به انتشار آن میرسد. واضح است که هر محتوایی را باید با توجه به فرمت آن در کانال موردنظر منتشر کنید. برای مثال، جای متنها و مقالههای طولانی در وبلاگ و وبسایت است و ویدیوهای کوتاه را میتوانید هم در اینستاگرام و هم در یوتیوب منتشر کنید.
در مرحله بعدی، لازم است محتوای تولیدشده را از جهات مختلف بررسی کنید. اول از همه باید مطمئن شوید که همه اطلاعات موجود در آن درست است و اطلاعات نادرست به مخاطب نمیدهید. در مرحله بعدی هم باید بررسی کنید که این اطلاعات را با کیفیت بالا و در ساختار درست به مخاطب ارائه میکنید. تولیدکننده محتوا کسی است که مطالب متنی یا تصویری با جنبه سرگرمی یا آموزشی تولید میکند و آن را از طریق وبسایت یا سایر کانالها به اشتراک میگذارد. تا اینجا فهمیدیم تولید محتوا چیست و پس از طی کردن چه مراحلی میتوان محتوایی مناسب تولید کرد. برای آشنایی بهتر با مراحل تولید محتوا و توانایی نوشتن محتوایی استاندارد میتوانید به مجموعه آموزش تولید محتوا فرادرس مراجعه کنید.
هدف استفاده از اینفوگرافی، ارائه اطلاعات پیچیده با بیان ساده و فرمتی جذاب برای مخاطب است. وبلاگ نویسی یکی از مرسومترین روشهای استفاده از محتوا محسوب میشود. در بلاگها، اطلاعات غنی و متنوع از مباحث مختلف در قالب نوشتار به خواننده ارائه میشود. البته بهغیر از متن شاید انواع محتوای چندرسانهای هم در خلال نوشته گنجانده شود.
در صورتیکه محتوای کاربردی و جذابی ارائه کنید، مخاطبان آن را به اشتراک می گذارند و می توانید بیشتر از قبل شناخته شوید. Content به شما کمک می کند تا خود را به بهترین شکل به کاربران و یا سایر شرکت ها و سازمان ها معرفی کنید و اعتماد آن هارا به سمت خود جلب کنید. با آپدیت محتواهایتان، به مخاطبان خود نشان دهید که به روز هستید و از آخرین اتفاقات حوزه کاری خود اطلاع دارید.
۸. خلاقانه نوشتن
برای مثال، یک مقاله بلاگ عمیق که مفهومی پیچیده و تخصصی را به بخشهای کوچک قابلفهم تقسیم میکند، عملاً مخاطب را به آگاهی و تصمیمگیری بهتر درباره یک موضوع سوق میدهد. محتوای ارزشآفرین، اعتماد ایجاد میکند و اعتماد نیز زیربنای تعامل بلندمدت است. محتوای ارزشمند یک نیاز واقعی را برطرف میکند، برای مسائل راهحال میدهد یا توصیههای کارآمدی خواهد داشت. فرم محتوا میتواند آموزشی، سرگرمکننده یا الهامبخش باشد اما در نهایت باید موجب اغنای تجربه خواننده شود. هوش مصنوعی، ساخت محتوا را متحول کرده است و ابزارهای مبتنی بر آن عضو ثابت تیمهای کانتنت شدهاند. ابزارهای AI و الگوریتمهای ماشین لرنینگ سرعت و بازده بیشتری به فرایندهای مختلف دادهاند و حتی به ایدهپردازی خلاقانه نیز کمک میکنند.
تبلیغات معمولاً حالت شستهرفته دارد و رسماً با لحن و تکنیکهای فروش تولید میشوند. در تبلیغات از روشهای ترغیب مخاطب استفاده میشود و تولیدکنندگانش، صرفاً افزایش معیارهای مختلف مثل بازدید و کلیک را در اولویت قرار میدهند. Content Creation رابطه میسازد اما تبلیغ توجه را کرایه میکند.
در بازاریابی مدرن، احاطه به تکنیکهای بهینهسازی برای موتور جستجو حیاتی است. درک نحوه گنجاندن کلمات کلیدی، تگهای متا، انکرتکست و سایر بهینهسازیها به کسب رتبه بهتر صفحات سایت کمک میکند. دیدهشدن محتوا و دریافت ترافیک ارگانیک تا حد زیادی به سئو وابسته است؛ پس محتوا باید از درون بهینه شود.
محتوای شبکههای اجتماعی
سعی کنید چندین نوبت مطالب خود را مورد بررسی قرار داده تا اگر اشتباهی در آن وجود داشت، رفع کنید، از همین رو همیشه قبل از کمیت، کیفیت را در محتوای خود مدنظر داشته باشید. اولین اصل مهم برای تولید محتوا را میتوان انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب دانست که میتواند به خوبی با جلب توجه مخاطب آنها را برای خواندن محتوا وسوسه کند. مطمئن باشید اگر عنوان مناسبی را برای آن انتخاب نکنید، حتی با ریزش مخاطبان قبلی خود نیز مواجه خواهید شد. پس از ورود به رابط کاربری هوش مصنوعی دیپ سیک لازم است با محیط کاربری آن نیز آشنا شویم. در ادامه در مورد تنظیمات مهم نسخه وب و اپلیکیشن موبایل هوش مصنوعی دیپ سیک توضیح میدهیم. با استفاده از جت سئو، میتوانید محتوای خود را به زبانهای فارسی و انگلیسی تولید کنید.
ایده تولید محتوا برای پیج روانشناسی در اینستاگرام
این فرایند شامل مراحلی مثل ایدهپردازی، مفهومسازی، داستانسرایی، نگارش و توزیع نهایی محتوا است. در آن سمت بازار، کارشناس تولید محتوای اینستاگرام باید آشنایی بیشتری با برنامههای ویرایش تصویر و ویدئو داشته باشد. تولید محتوا برای اثرگذاری روی مخاطبان هدف انجام میشود بنابراین مهمترین انتخاب موضوع و شناخت کامل مخاطب هدف از مهمترین مراحلی هستند که قبل از شروع به ساخت محتوا باید در نظر بگیرید. آشنایی روش کار با این ابزارها کمک میکند مراحل تولید محتوا را بهتر و دقیقتر پیش برده و مانند یک دستیار مجازی از آنها کمک بگیرید. یکی از محبوبترین انواع محتوا که بیشتر در شبکههای اجتماعی کاربرد دارند، «میم» (Meme) است.
برند پس از انتشار برای تحویل محتوا به مخاطب هیچگونه رویکرد تهاجمی ندارد و منتظر میماند تا کاربر بهشکل طبیعی مطالب را ببیند. هدف کسبوکارها از فعالیت در شبکههای اجتماعی، معمولاً هدایت ترافیک مرتبط به سایت و افزایش شهرت برند است. جذب انگیجمنت (لایک، کامنت و شیر) به وایرالشدن محتوا و رشد انفجاری کمک میکند. ما تو این مقاله از میزفا سعی کردیم با بهرهگیری از دانش متخصصین سایت HGM، یه تصویر مشخص از اصول مقاله نویسی برای سایت که شما باید در تولید هر محتوایی مد نظر داشته باشید، بهتون ارائه بدیم. الگو قرار دادن این اصول بنیادین تولید محتوا، یکی از راههای خیلی موثر و ساده برای کسب موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی هست. اگه محتواتون در حال حاضر این معیارها رو نداره، فراموش نکنید که هنوز دیر نشده و از همین لحظه میتونید شروع به ایجاد تغییر کنید.
بازاریابی، سئو، اینفوگرافی، مجله، شبکههای اجتماعی، وبسایت، ارائه و خلاقیت فقط چند مورد از کلماتی هستند که گوگل آنها را با «محتوا» مرتبط در نظر میگیرد. پس محتوا را میتوان بهصورت هر اطلاعاتی قابل خواندن، شنیدن و دیدن که در بستر دیجیتال یا غیردیجیتال منتشر شود، تعریف کرد. در شغل تولید محتوا، فرد با ایجاد محتوا در کمپینهای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات، آنها را در وبسایت، شبکههای اجتماعی و سایر کانالها منتشر میکند. همانطور که گفتیم ایجاد محتوا نقش اساسی در سئو سایت دارد و برای حضور موثر در فضای آنلاین راهی به جز تولید محتوا وجود ندارد.در واقع تفاوت شما با رقبا از طریق محتوا سنجیده میشود. هرچه محتوای شما بیشتر به یادگیری و توسعه افراد کمک کند، آنها نیز از محتوای شما بیشتر استقبال میکنند.
به وسیله این تحلیلها بهترین زمان انتشار محتوا برای دستیابی به بیشترین مخاطبان را متوجه میشوید. همین موضوع به تنهایی عملکرد یک محتوا را بدون تغییر نوع آن، بهبود میدهد. برای ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، باید از منابع معتبر استفاده کرده و محتوایی بر پایه اطلاعات درست تولید کرد. سپس نوشتن محتوا با توجه به قواعد نگارشی و جذابیتهای بصری انجام میشود.
{
بهترین نوع محتوا برای تولید مخاطب راغب (Lead) چیست؟
|}
این موضوع درست نیست و عدد ۵٫۶ میلیون دلار فقط مربوط به هزینه آخرین مرحله آموزش مدل است و هزینه زیرساختها و سختافزارها را شامل نمیشود. جالب است بدانید دیپ سیک از ۵۰۰۰۰ واحد GPU مدل Hopper شرکت انویدیا استفاده میکند که ارزش آنها حدود ۱ میلیارد دلار تخمین زده میشود. همانطور که مشاهده میکنید بخشهای قابلتغییر داخل کروشه قرار گرفتهاند و میتوانید اطلاعات مربوط به خود را در آنها بنویسید. حتی اگر نخواهید از این نامه پوششی استفاده کنید، میتوانید از آن ایده بگیرید.
اگر سایر بخشهای کسبوکارتان، بهویژه بخش فروش هم کارشان را بهخوبی انجام دهند، میتوانید امیدوار باشید این مخاطب به یکی از مشتریان وفادار کسبوکارتان تبدیل شود. تصور کنید مخاطب به وبسایت شما رسیده است و قصد خرید محصول یا خدماتی را دارد که ارائه میدهید. در این موقعیت لازم است اطلاعات کافی به او دهید و ثابت کنید بهاندازه کافی قابل اعتماد هستید. برای رسیدن به این هدف، محتوای خود را با اطلاعاتی قانعکننده غنی کنید. به محتوایی نیاز دارید که نشاندهنده تخصص شما در حوزه کاریتان و برتری نسبت به سایر رقبای این حوزه است. حقیقت این است که مردم به کسبوکارتان و محتوایی که تولید میکنید نگاه یکسانی دارند.
تولید هر کدام از این محتواها، نکات مخصوص به خودرا دارد که در تولید و ارائه باید به آن ها توجه داشت. در مجموع باید مطمئن شوید با خلق محتوای تاثیرگذار، اطلاعات معتبر و دقیقی به مخاطب میدهید. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... پیشنهاد میکنیم این مقاله رو بخونین و بسته به نیازتون، چند ابزار رو انتخاب کنین و کار با اونا رو یاد بگیرین. در این روش، لینک محتوای خود را با عنوانی جذاب و کنجکاوکننده برای دیگران ارسال میکنید.
{
پیدا کردن ایده برای کسبوکار
|}
همچنین با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرمها در سراسر جهان وجود دارد، بسیار ارزشمند هستند. به علاوه، کسی که شما را در شبکههای اجتماعی دنبال میکند، شما را دوست دارد و به آنچه می گویید، علاقه دارد. بنابراین مخاطبان مشتاقی دارید که آماده هستند تا با محتوایتان درگیر شوند. در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکههای اجتماعی محبوب ارائه شده است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهید، میتوانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.
در واقع همین توجه به این "پادشاه" است که باعث تفاوت میان کسب و کارها و افراد گوناگون و میزان موفقیت آن ها می شود. با هر هدفی که اقدام به تولید محتوا می کنید، باید به کیفیت آن توجه داشته باشید اما اگر در ابتدا از کارخود رضایت کامل نداشتید، نا امید نشوید. این کار را هرچه زودتر آغاز کنید و برای پیشرفت خود، برنامه ای منظم و منسجم داشته باشید.
زمانیکه شما بهعناون کاربر کوئری خاصی را به این چتبات میدهید، این کوئریها توسط ابزار دریافت میشوند و برای تفسیر به الگوریتمهای NLP فرستاده میشوند. پس از این مرحله الگوریتمهای یادگیری ماشین وارد میشوند و با تحلیل دادههای گذشته و ترندهای روز سعی میکنند پاسخهای دقیقی به کوئری شما ارائه شود. کاربرد پیدا کردن نقلقول در مورد موضوعات مختلف، استفادههای زیادی برای تولیدکنندگان محتوا دارد.
یکی از اصول ضروری تولید محتوا، توجه به بهینهسازی برای موتورهای جستجوست. شما باید از کلمات کلیدی مرتبط بهصورت طبیعی و هوشمندانه در محتوا استفاده کنید. همچنین توجه به مواردی مانند عنوانهای مناسب، توضیحات متا، لینکدهی داخلی و خارجی، و ساختار URL میتواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. تولیدکنندههای محتوا داشتن ثبات و پیوستگی را یکی از مهمترین اصول تولید محتوا میدانند.
همچنین، میتوانید با ارسال فایل رزومه یا نامه پوششی خود برای ابزار، از او بخواهید به شما بازخورد بدهد و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید. برای این کار از دکمه «پیوست» کمک میگیریم و گزینه Search را غیرفعال میکنیم. مشابه با بقیه چتباتها، بخش اصلی صفحه دیپ سیک را یک کادر گفتگو تشکیل میدهد. برای چت با این ابزار کافیست متن مورد نظر خود را در آن تایپ کنید. با تایپ کردن متن دکمه آبیرنگ ارسال فعال میشود و میتوانید پرامپت خود را برای این ابزار ارسال کنید.
حتی پستهای سوشال مدیای مرتبط با برند در اکانت خود کاربر هم میتواند در این دسته قرار بگیرد. بدون پیروی از مراحل حیاتی تولید محتوا، خروجی کار درهمریخته میشود، منابع کسبوکار هدر میرود و پیام برند به مخاطب مخابره نخواهد شد. حتی در بدترین حالت شاید تصویر برند در جامعه و بین مخاطبان شدیداً مخدوش شود.
رسالت هر محتوا، حل یک مسئله کاربر، پاسخ به نیاز او یا سرگرمکردنش است. بااینوجود، مقالات مخاطب دیگری نیز دارند و آن کسی یا در واقع، چیزی نیست جز موتور جستجو. سئو محتوا هنر ساخت مطالبی است که نهتنها به دل مخاطب مینشینند، بلکه دقیقاً مطابق با الگوریتمهای موتور جستجو نیز هستند. آگاهی از راهکارهای سئو و تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ برای بهبود رؤیتپذیری محتوا ضروری است. اقداماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی سئو On-page، در کنار مهارتهای بازاریابی دیجیتال همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پولی و رشد سوشال، بُرد محتوا را تقویت خواهد کرد. پلتفرمهایی مثل یوتیوب یا برنامههای تبلیغات کلیکی مثل گوگل ادسنس، بهازای بازدید و کلیک، مبلغی به خالق محتوا پرداخت میکنند.
با این حال، اجرای این نکات اصول تولید محتوا میتواند به بیشتر دیده شدن شما کمک کند و راهی باشد برای رفع نیاز کاربران و از طرفی افزایش بازدید از مطالب شما. عبارت بالا یک تعریف لغوی محسوب میشود و هیچگونه اطلاعاتی درباره اصول تولید محتوا، استراتژیهای مرتبط و انواع سبکهای آن ارائه نمیدهد. در این مقاله از تسمینو قصد داریم با رویکردی جامع اما کاربردی معنی تولید محتوا را بررسی کنیم. برای این منظور، میتوانید از ابزارهای تحلیل رفتار کاربران در وبسایت یا شبکههای اجتماعی استفاده کنید. هرچه بیشتر مخاطبان خود را بشناسید، بهتر میتوانید محتوایی تولید کنید که واقعاً به آنها ارزش بدهد و با آنها ارتباط برقرار کند. بهینهسازی محتوا برای موتور جستوجو یا SEO وبسایت، یکی از سرفصلهای اصلی هر دوره بازاریابی محتوایی است.
اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که میخواهید به بازار عرضه کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه میکند، به سؤالاتمان پاسخ میدهد، سرگرممان میکند، باعث میشود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان میکند و…. اجازه بدهید از کمی قبلتر برایتان بگویم، زمانی که دنیای صنعت، حاکم بر فعالیتهای بشری بود و همگان مجبور بودند، با توجه به نیازهای صاحبان سرمایه، کار کنند، درس بخوانند و زندگی کنند.
البته همان زمان هم محتوای خوبی در وب فارسی نبود و اغلب یا کپی شده بودند یا در بهترین حالت، یک ترجمهٔ بد از مقالههای خارجی بودند. بیلبورد ابتدای ماجراست و پس از آن، اغلب مشتریها وسوسه میشوند نام شما را در گوگل یا شبکههای اجتماعی جستوجو کنند. اگر هم ارتش تکنفرهاید، قبل از اینکه تحقیق را شروع کنید، تکلیف این ۲ موضوع را مشخص کنید. برای مثال، مهم است که متا دسکریپشن و عنوان سئوی را در پست بلاگ بهدرستی بنویسید. شاید برخی کسبوکارها ترجیح دهند برای کاهش هزینهها به ChatGPT دل ببندند؛ ولی با توجه به تجربۀ شخصی خودم از کار با آن، میتوانم بگویم در حال حاضر به تعامل کاربر منجر نمیشود.
نکته جالب در مورد این نوع محتوا آن است که با کمک آن میتوانید احساسات مخاطب را بهخوبی درگیر کرده و بهطور همزمان تخصص خود را در حوزه کاری به او نشان دهید. از اطلاعات موجود در پرسونای مخاطب و گوشه و کنار وبسایتها و شبکههای اجتماعی رقیب، فهرستی از ایدهها و موضوعات تهیه کنید. به موارد این فهرست، ایدههایی را هم که به نظر خودتان دیگران به آنها نپرداختهاند؛ ولی برای مخاطب هدف مهم هستند، اضافه کنید. در درس پنجم روشهای موثرنویسی و چرخه عمر محتوا بیان میشود و درس ششم شکلدهی به متن را آموزش میدهد. در نهایت، درس هفتم درباره شغل تولید محتوا نکاتی را مطرح میکند.
اگر عناصر مختلف وبسایت را بهخوبی ایجاد کرده باشید، مخاطب در وبسایت میماند و احتمال اینکه اقدام موردنظر شما را انجام دهد، بیشتر است. اینستاگرام از معیار «تعامل» (Engagement) برای محاسبه میزان جذابیت محتوا استفاده میکند. ایجاد محتوایی که با افراد زیادی تعامل برقرار کند، روش خوبی برای ورود به «اکسپلور» (Explore) است. یکی از روشهای تشویق کاربران به تعامل با محتوا، پاسخ دادن منظم به نظرات کاربران است. براساس آمار میانگین زمان توجه کاربران در خواندن ایمیل، پستهای اینستاگرام و سایر پیامها تنها ۸ ثانیه است. افراد قبل از خواندن متن آن را در عرض چند ثانیه اسکرول و اسکن میکنند تا در مورد خواندن یا نخواندن آن تصمیم بگیرند.
تولید محتوا را بهعنوان یکی از روشها و ابزارهای مهم در افزایش آگاهی از برند میشناسند. اما محتوا واقعا چطور به این موضوع کمک میکند؟ پاسخ این سوال در تولید مداوم محتوا و اثری که در گذر زمان روی ذهن مخاطب میگذارد، نهفته است. با تولید مداوم محتوا، گنجینهای از منابع، مطالب و تصاویر ارزشمند و مرتبط با برند را در ذهن مخاطبان ایجاد میکنید. در حقیقت محتوا به ابزاری تبدیل میشود که هر بار آن را در معرض دید کاربر قرار میدهید تا به یاد برند و کسب و کار شما بیافتد. این محتوای تولیدی ممکن است از طریق بسترهای مختلف دیجیتال (مثل وبسایتها، شبکههای اجتماعی و ...) یا بسترهای غیردیجیتال (کتاب، مجله و ...) در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. هرچند اگر روی معنای محتوا در دنیای دیجیتال و اینترنت تمرکز کنیم، «تولید محتوا» به بسترهای دیجیتال مثل وبسایت و شبکههای اجتماعی محدود میشود.
بررسی فرمول موفقیت در حوزه کاری، اطلاعات ارزشمند و منابع الهام برای تولید محتوا را مشخص میکند. با آنالیز محتوای موفق، ترندها قابل شناسایی هستند و علاقهمندیهای کاربران نیز مشخص میشوند. همچنین فرمت و ساختار محتوای موفق را میتوان در پروسه پیادهسازی کرد. یک محتواسازی حرفهای از جدیدترین تکنولوژیها، ترفندها و ترندهای روز آگاه است و میتواند با جدیدترین پلتفرمها و ابزارها تطابق یابد. یادگیری پیوسته فنون و استراتژیها به تولید محتوای مطابق با سلیقه کاربر مدرن کمک میکند و تکنیکهای منسوخ را حذف خواهد کرد.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}- ۰۴/۰۲/۰۹